Woman to Woman (1929)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Drama / Muziek
95 minuten (zwijgende versie) / 77 minuten (gesproken versie)

geregisseerd door Victor Saville
met Betty Compson, George Barraud en Juliette Compton

Soldaat David Compton heeft tijdens de Eerste Wereldoorlog in Parijs een affaire met nachtclubzangeres Lola en belooft na de oorlog terug te keren om met haar te trouwen. David raakt echter gewond op het slagveld, raakt zijn geheugen kwijt en bouwt een nieuw leven op met Vesta. Bij toeval ziet hij in Londen een optreden van Lola dat zijn oude gevoelens voor haar doet oplaaien. David en Lola ontmoeten elkaar en zij doet daarbij een onthulling die Davids vertrouwde leven op zijn kop zet en Lola en Vesta dwingt om de confrontatie aan te gaan: van vrouw op vrouw.