Les Épouvantails (2019)

Alternatieve titel: The Scarecrows

Tunesië / Marokko / Luxemburg

geregisseerd door Nouri Bouzid
met Sondos Belhassen, Afef Ben Mahmoud en Fatma Ben Saïdane

Januari 2014. Zina en Joe, beiden rond de 20, keren terug naar Tunesië. Ze werden een tijdje terug in Syrië opgepakt en verkracht. Zina is gescheiden van haar kindje, en Joe, die zwanger is, sluit zichzelf op en praat niet over de gruwelen die ze in Syrië meegemaakt heeft. Ze drukt zich er wel over uit in de roman die ze schrijft. Nadia, een advocaat, en Dora, een arts, proberen de twee vrouwen te helpen.

avatar van John Milton
Tot 19 september gratis te zien op FestivalScope.