Zodiak - Der Horoskop-Mörder (2007)

Alternatieve titel: 12 Signs

Duitsland / Oostenrijk
Misdaad / Thriller
360 minuten (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door Andreas Prochaska
met Alexandra Neldel, Friedrich von Thun en Fritz Karl

Gabriel Fischer-Hellwarth ontvangt kort voor zijn 70e verjaardag een dreigbrief: een foto van Esther, zijn onwettige dochter, met een mysterieuze tekst. In plaats van een handtekening heeft de brief als ondertekening de Zodiak, het sterrenbeeldsymbool. Gabriel besluit Esther op het feest officieel voor te stellen aan zijn familie. Kort daarna maakt de Zodiak zijn eerste slachtoffer...