Beautiful Girl like Clouds (2010)

Alternatieve titels: Mei Nu Ru Yun | 美女“如雲

1 stem

China
Komedie / Drama

geregisseerd door Tiange Wu
met Shuying Jiang, Mu Liu en Dayong Zhou

Bij aankomst in de stad Taizhou stoot een jonge vrouw in een touringcar haar hoofd. Gevolg: een lichte hersenschudding en geheugenverlies. Taxichauffeur Yong zet haar af in het hotel waar zijn vriend Tuo hoofd van de receptie is. De vrouw spreekt Chinees en Engels, maar weet niet wie ze is en waar ze vandaan komt. De enige aanwijzingen zijn albums in haar koffer met oude foto's van een Chinese operazangeres en van het eiland Dachen. In haar dromen wordt de vrouw geplaagd door oorlogsbeelden.

Mooie televisiefilm met naast humor en drama ook vleugjes romantiek en mysterie. Het verhaal is niet opzienbarend, maar daar staat tegenover dat de film met de beeldschone Shuying Jiang wel een uitzonderlijk aantrekkelijke hoofdrolspeelster heeft.