• 8.668.073 stemmen

Mockumentary | 34 minuten

Genre: Mockumentary

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Lodewijk Crijns

IMDb beoordeling: 6,9 (45)

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Kutzooi

Mockumentary over een groepje kansarme spijbelende scholieren dat onverschillig over straat zwerft. De interviewer volgt zijn personages, is nadrukkelijk aanwezig maar lijkt weinig controle te hebben over de gebeurtenissen die zich voordoen. Als de jongens in een huis wat willen rondsnuffelen, moet de filmmaker buiten blijven en hij wordt pas binnengeroepen als het hen uitkomt. Hij lijkt weinig anders te (kunnen) doen dan registreren wat er voorvalt. In eerste instantie lijkt de regie bij de jongens te liggen, maar daar komt gaandeweg verandering in.

kappeuter (crew films)

Hier te bekijken.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Probleemloos schelden op MM: 'Kutzooi' (1995), ik ben helemaal 'Naar de Klote!' (1996). Ik mag dan wel een 'Aanmodderfakker' (2014) zijn, maar jullie zijn zelf een stelletje 'Kankerlijers' (2014). Het is wachten op 'De Wederopstanding van een Klootzak' (2013) zoals ik.

avatar van Lakte

Lakte

kappeuter schreef:

Hier te bekijken.

Heel erg benieuwd naar deze film! Ik ga hem vanavond even kijken.

Zijn ook stukjes van deze film te zien in de documentaire serie Allemaal Film.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Ik vond er toen niet veel aan, hoewel ik Crijns altijd een erg leuke regisseur vind. Nu even 2,5*, maar zal 'm weer eens kijken.