Youth Unstoppable (2018)

Alternatieve titel: Youth Unstoppable: The Rise of Global Youth Climate Movement

Canada
Documentaire

geregisseerd door Slater Jewell-Kemker

Over een periode van tien jaar vertelt men het verhaal van een diverse groep jonge activisten die opkomen voor een groene, duurzame toekomst. Ze ontmoeten elkaar voor het eerst op de Jongeren Milieuconferentie van de G8 in Japan in 2008, als regisseur Slater vijftien jaar oud is. De jongeren ontwikkelen sterke ideeën over hoe we de aarde leefbaar kunnen houden, maar de besluitvormers lijken op een andere planeet te opereren. Met het gevoel te worden bekeken als circus-aapjes, zien de tieners met groeiende frustratie hoe het de wereldleiders niet lukt om collectieve actie te ondernemen tegen klimaatverandering.