Erde (2019)

1 stem

Oostenrijk
Documentaire

geregisseerd door Nikolaus Geyrhalter

Een portret van de aarde op zeven locaties die mensen op grote schaal hebben getransformeerd: hele bergen worden verplaatst in Californië, een tunnel wordt door de rots gesneden bij de Brennerpas, een open mijn in Hongarije, een marmergroeve in Italië, een kopermijn in Spanje, een zoutmijn die gebruikt wordt voor het opslaan van radioactief afval in Wolfenbüttel en een teerzandlandschap in Canada. Aanvankelijk getoond van bovenaf worden deze terreinen vervolgens op de grond verkend.