Plannen voor Plaats (2019)

België
Documentaire

geregisseerd door Nic Balthazar
met Leo Van Broeck

Willen we onze klimaat- en energiedoelstellingen halen, volgende generaties een toekomst bieden en de biodiversiteit vrijwaren, dan moeten we eerst en vooral anders gaan nadenken over wonen en bouwen, over ontwikkeling en mobiliteit. Dat is de stelling van de Vlaamse bouwmeester Leo Van Broeck, die 'ruimtelijke nederigheid' beschouwt als een planetaire burgerplicht. De documentaire laat zien dat die mindswitch niet in het teken hoeft te staan van bezuiniging, versobering of verlies. 'Plannen voor Plaats' is een tocht langs Vlaamse wegen, op zoek naar vernieuwende ruimtelijke projecten en frisse ideeën over de inrichting van onze leefomgeving.