Razor (2007)

Griekenland
Horror / Komedie

geregisseerd door Filip Halo
met Elisabeth Boutraki, Zoe Alexouli en Yolanda Dimitriou

Iedere nacht wordt Patricia verkracht door haar vader, zonder dat haar moeder iets merkt. Op een nacht besluit Patricia wraak te nemen. Ze stopt een scheermesje in haar vagina voordat haar vader de kamer binnenkomt. Als Patricia jaren later een feest viert in een kasteel, komen haar vrienden één voor één op gruwelijke wijze om het leven. De volgende ochtend neemt Patricia een beslissing waaruit blijkt dat de trauma's van het verleden nog lang niet zijn verwerkt.

Ik heb hem in de herhaling gegooid, want hij was een beetje weggezakt, al vraag ik me af hoe dat kan, want sommige beelden zijn toch wel eh...heftig. Oké, het oogt allemaal wat amateuristisch en het verhaal, zo er een verhaal is, is niet helder, maar ik heb me toch wel vermaakt met deze Griekse horror. Ik begreep dat de cast twee dagen opgesloten is geweest om de beelden zo authentiek mogelijk te doen overkomen. Dat is wat mij betreft wel gelukt.

Ik doe er een halfje af. Het verhaal is niet zo duidelijk en er zit veel herhaling in de beelden van hoe de gasten aan hun eind komen.

avatar van joolstein
Met superlage of No-budget films ben ik wel bekend. Het zijn vaak filmpjes die door fans van het genre zijn gemaakt. Het is dus vooral een kwestie van niet teveel verwachten. Zo ook bij deze Griekse horror.

Helaas is dit een prutswerk van je welste geworden. Ten eerste zijn er domweg te veel personages. Acteerwerk is uiteraard slecht maar de teksten die ze hier uitkramen zijn wel heel erg. Dat werd pijnlijk duidelijk tijdens de ellelange erotisch bedoelde scènes. "I will F*^% you!"??? En dat dan ook nog op het nummer; "Tears in heaven" Oké we zien wat borsten voorbij komen. (dat was dan nog iets van een pluspunt)

En dan de kills! Hier hoort de film zijn kracht aan te ontleden maar die zijn ondermaats. Veelal zijn het repetitive moorden. We zien het gezicht van het slachtoffer, scheermes, dildo, gesel en dan cirkelzaag. Alles te donker waardoor er niet al te veel is te zien. Nee, zelfs aan de eisen van extreme cinema voldoet het bijna niet!

Het is misschien een dappere poging maar goed kan ik dit niet vinden.

avatar van alexspyforever
Ik ben het volmondig eens met joolstein hier. Ondanks de korte speelduur voelde dit toch aan als een lange en saaie zit. Het was misschien wel origineel hoe de karakters werden voorgesteld zo met een fiche (naam, leeftijd, beroep) maar aangezien er zoveel (te veel) karakters zijn die nauwelijks worden uitgediept is dat allemaal nutteloze informatie. Moorden zijn repetitief, saai gefilmd en de metal muziek gaat toch wel irriteren. Juist die laatste moord was nog wel goed, maar dit is zo een low budget film die eigenlijk geen nuttige bijdrage levert aan het genre.