In the Name of Your Daughter (2018)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Giselle Portenier
met Rhobi Samwelly

In de schoolvakanties is het in december in sommige dorpjes in Tanzania "besnijdenistijd": een benaming waar veel mensen de rillingen van zullen krijgen. De soms nog maar acht jaar oude meisjes kennen de afschuwelijke verhalen van kinderen die doodbloeden en voor lastige keuzes komen te staan: zich laten besnijden of weglopen. We volgen de flinke en moedige Rhobi Samwelly van slechts twaalf jaar oud. Zij wil een beter leven en doet een poging.