Disco Europe Express: L'Histoire des Alchimistes Européens du Disco (2017)

Alternatieve titel: The Untold Story of Euro Disco

België
Documentaire

geregisseerd door Olivier Monssens
met Pete Bellotte, Marc Cerrone en Alec Constandinos

Hoewel de discomuziek is ontstaan in de Verenigde Staten, was het in Europa dat het genre zich op een koortsachtige manier ontwikkelde tot de pure, opgewekte en bedwelmende muziek die zich vanuit Duitsland, Frankrijk en Italië over de hele wereld verspreidde. De drijvende krachten achter het genre waren de muzikant-producers, die de onvergetelijke hits componeerden op hun synthesizers. In deze documentaire krijgen we een overzicht van de context, de visionairen en de artiesten die de eurodisco onsterfelijk hebben gemaakt, zoals Giorgio Moroder, Donna Summer en ABBA.