At Jesus' Side (2008)

Alternatieve titels: Aan Jezus' Hand | Jericho's Beesten Bende

Canada
Animatie / Familie

geregisseerd door William R. Kowalchuk Jr.
met Lucas Grabeel, Roma Downey en Kathleen Barr

De zwerfhond Jericho heeft een hekel aan mensen. Met zijn drie vrienden Petra, Ulysses en de kameleon Miguel probeert hij zoveel mogelijk uit hun buurt te blijven. Totdat er een karavaan voorbijkomt die per ongeluk een puppy achterlaat. De groep dieren besluit het hondje Bami terug terug te brengen naar haar baasje, ook al betekent het dat ze de grote stad Jeruzalem in moeten gaan. Het is er erg druk, omdat het Pascha wordt gevierd. Jeruzalem is een linke plek voor zwerfdieren. Op iedere straathoek dreigt gevaar. Als Jericho op zoek is naar een schuilplaats voor zijn vrienden, wordt hij ingesloten door een groep kwajongens. Het lijkt fout af te lopen voor de vagebond, totdat de vriendelijke timmerman Jezus tussenbeide komt. Jericho en Jezus worden vrienden. Dan wordt Jezus gearresteerd. Jericho verzamelt zijn dierenvrienden en stelt alles in het werk om zijn nieuwe mensenvriend te redden.