Four Parts of a Folding Screen (2018)

1 stem

Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Historisch

geregisseerd door Anthea Kennedy en Ian Wiblin
met de stem van Maren Hobein

Op basis van documenten uit Berlijnse archieven doet deze documentaire onderzoek naar uitsluiting, stateloosheid en de gesanctioneerde diefstal en verkoop van alledaagse familiebezittingen door het nationaalsocialistische regime. Men vertelt en verwijst naar de routineuze processen van onrechtvaardigheid en hun erfenis: de creatie van een diaspora aan huishoudelijke voorwerpen, verspreid over gebouwen die niet meer bestaan. Terwijl de camera doordringt in de geheimen van alledaagse ruimtes, straten en gebouwen door heel Berlijn, begint iets te ontstaan wat op een persoon en een geschiedenis lijkt.