My Name Is Daniel (2018)

Brazilië
Documentaire

geregisseerd door Daniel Gonçalves

Daniel Gonçalves leerde pas lopen toen hij zes jaar oud was. Een omelet bakken kost hem tergend veel tijd, laat hij de kijker zien. Als het hem na diverse pogingen nog steeds niet lukt om het gas aan te steken, valt hij uit zijn rol en roept hij keihard lachend: "Cut". In deze egodocumentaire zoekt Gonçalves uit wat hem precies mankeert. Dat hij een lichamelijke beperking heeft, is duidelijk, maar dokters hebben nooit een diagnose kunnen stellen. Terwijl hij verschillende onderzoeken ondergaat, schetst hij een beeld van zijn leven nu en kijkt hij terug op zijn verleden.