Al Medina (2015)

Denemarken / Jordanië
Drama / Thriller

geregisseerd door Omar Shargawi
met Sara Hjort Ditlevsen en Omar Shargawi

Yusif is half Deens en half Arabisch. Hij reist naar het Midden-Oosten naar de stad Medina samen met zijn zwangere Deense vrouw, Sarah. Yusif wil met zijn vrouw een nieuw leven beginnen in zijn vaders woonplaats. Hij is ervan overtuigd dat hij hier thuishoort en dat het geluk voor hem ligt. Maar kort na hun aankomst is Yusif onbedoeld verantwoordelijk voor de dood van een bedelaarskind. De mensen van de straat slaan Sarah en Yusif in elkaar. Ze krijgt een miskraam. Hij wordt in de gevangenis opgesloten voor moord. Het enige dat de geest van Yusif in de Arabische gevangenis opslaat, is de gedachte Sarah weer te zien en zijn geloof in God. Maar wanneer hij zich realiseert dat hij de rest van zijn leven in de cel moet zitten, verliest hij zijn geduld, geloof en hoop.