Auto de Resistência (2018)

Alternatieve titel: Police Killing

1 stem

Brazilië
Documentaire

geregisseerd door Natasha Neri en Lula Carvalho

Een doorzeefde auto in een buitenwijk van Rio de Janeiro. Tientallen kogelgaten, sommige zo groot als een vuist. Wie niet beter weet, zou denken dat het om een criminele afrekening gaat. Maar de kogels zijn zonder uitzondering afkomstig van politiegeweren. In de auto zaten tieners. Ongewapend. Hoewel de agenten aan dat laatste een eigen draai geven, zo vertellen ontredderde moeders in deze verontrustende documentaire.