Kobe Kokusai Gang (1975)

Alternatieve titels: The International Gang of Kobe | International Gangs of Kobe | Kobe International Gang | Kobe Kokusai Gyangu | 神戸国際ギャング

1 stem

Japan
Misdaad / Actie

geregisseerd door Noboru Tanaka
met Ken Takakura, Bunta Sugawara en Tetsurô Tanba

Het is 1947 en in de nog in puin liggende stad Kobe maakt een straatbende de dienst uit met het beheersen van de gammele lokale economie door onder meer de bevolking te terroriseren. Het grondgebied van de bende dreigt echter te worden overgenomen door zowel de Amerikaanse bezettingsmacht als internationale bendes van voornamelijk Koreanen en Chinezen. De bende probeert te overleven middels een combinatie van gewelddadige aanvallen en het sluiten van allianties, maar interne ruzies lijken het einde van de groep in te luiden.