Ihmisen Osa (2018)

Alternatieve titel: The Human Part

Finland

geregisseerd door Juha Lehtola
met Hannu-Pekka Björkman, Leena Uotila en Asko Sarkola

Voor Pekka is succes van groot belang. Hij is een failliete voormalige CEO van een groot IT-bedrijf, die zich schaamt voor zijn huidige status. Hij moet daarom dagelijks vindingrijk zijn om de schijn hoog te houden. Onverwacht komen Pekka's ouders op bezoek bij hem en zijn zussen. Het is vanzelfsprekend dat de gezamenlijke bijeenkomst van het gezin wordt georganiseerd door de meest succesvolle in de familie: zakenman Pekka. Hij zal nog inventiever moeten zijn om de schijn hoog te houden. Pekka is goed gezelschap en slaagt in de missie, maar dan gebeurt er een ongeluk met zijn nichtje. Hij begint te beseffen dat er meer is dan alleen maar werk en succes.