Fraternity Row (1977)

geregisseerd door Thomas J. Tobin
met Peter Fox, Gregory Harrison en Scott Newman

Zac Sterling is een student die graag geaccepteerd wil worden bij een van de studentenverenigingen van de school. De beloften dienen het ritueel van "ontgroening" te ondergaan onder leiding van Rodger Carter en Chuck Cherry. Terwijl Zac's intellectuele vriendin Jennifer Harris het Griekse systeem als discriminerend en elitair beschouwt, wil hij er graag bij horen. Hij besluit echter samen met een aantal andere beloften, om in opstand te komen tegen de martelingen die de leiders aan de nieuwe leden van de vereniging hebben opgelegd. Echter, hoe meer de beloften rebelleren tegen ontgroening, hoe meer straf Chuck hen toebrengt, totdat een grap te ver gaat en een van hen overlijdt.