The Carbon Crooks (2013)

Denemarken / Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Zwitserland / Kenia / Duitsland / Frankrijk / Tsjechië / China / België / Bangladesh
Documentaire

geregisseerd door Tom Heinemann
met de stem van Nikolaj Coster-Waldau

Al 20 jaar lang proberen we wereldwijd stappen te zetten in het behalen van klimaatdoelen. Zo zijn er internationale afspraken gemaakt over het reduceren van de CO2-uitstoot om daarmee de effecten van global warming tegen te gaan. De emissiehandel (EU ETS) vormt daarin een marktinstrument, waarmee de EU de uitstoot van broeikasgassen kosteneffectief wil verminderen. Maar worden deze doelstellingen gerealiseerd? Of zijn we alleen maar verder van huis geraakt door de emissiehandel? De makers van deze documentaire tonen de schrijnende, bittere realiteit: de negatieve effecten van de handel in emissierechten.