A Tramway in Jerusalem (2018)

Alternatieve titels: Un Tramway à Jérusalem | Ra'ckevet Kalah

1 stem

Israël / Frankrijk

geregisseerd door Amos Gitai
met Noa Ahinoamam Nini, Mathieu Amalric en Hana Laslo

2018. In Jeruzalem verbindt de tramlijn verschillende buurten, van oost naar west, en registreert het vervoermiddel hun verscheidenheid en verschillen. De film brengt heel wat mensen samen die wonen in deze stad, die ook het spirituele centrum is van de drie grote monotheïstische religies: het jodendom, het christendom en de islam.