Papi Chulo (2018)

Ierland
Komedie / Drama

geregisseerd door John Butler
met Matt Bomer, Alejandro Patiño en Elena Campbell-Martinez

Sean is een weerman uit Los Angeles met een gebroken hart. Tijdens een live uitzending waarbij hij een hittegolf aankondigt breekt hij. Het station staat erop dat hij een sabbatical neemt en zijn vrienden sporen hem aan om iemand te vinden om mee te praten, maar Sean kiest ervoor om zijn huis op te knappen. Uit een groep mannen die werk zoeken, huurt Sean Ernesto in om zijn dak te schilderen. Hun aanvankelijk eenvoudige zakelijke regeling strekt zich snel uit tot wandelexcursies en boottochten waarbij Sean tegen Ernesto alles over zichzelf vertelt, ondanks het feit dat de twee geen gemeenschappelijke taal delen. Sterker nog, deze welgestelde, blanke, gay-celebrity en deze Mexicaanse vader uit de arbeidersklasse met vijf kinderen, lijken helemaal niet veel gemeen te hebben.