Gomti Ke Kinare (1972)

India
Drama / Familie

geregisseerd door Saawan Kumar Tak
met Sameer Khan, Meena Kumari en Agha

Sameer woont bij zijn moeder Ganga en zijn oom van moeders zijde, Nekiram. Ze leven in armoede in Bombay. Terwijl Nekiram in een pompstation werkt, schildert zijn moeder afbeeldingen en beeldjes van hindoegoden. Sameer groeit op, wordt ingenieur en komt terecht bij Khosla Enterprises, dat wordt geleid door Gopaldas Khosla. Hij bewijst zijn capaciteiten en wordt al snel gepromoveerd tot hoofdingenieur. Hij krijgt een bungalow en een luxe auto. Hij ontmoet Roshni, de dochter van Gopaldas. Ze worden beiden verliefd en verloven zich snel. Zijn idyllische levensstijl raakt verbrijzeld wanneer een rivaliserende zakenman, Chaganmal, beweert dat de moeder van Sameer eigenlijk Gangabai was, een courtisane uit Lucknow, die nooit getrouwd was, en dat Nekiram niet zijn oom is.