Island of the Hungry Ghosts (2018)

Duitsland / Verenigd Koninkrijk / Australië
Documentaire

geregisseerd door Gabrielle Brady
met Poh Lin Lee

Het Australische grondgebied van Christmas Island ligt aan de kust van Indonesië. Het wordt bewoond door miljoenen krabben die vanuit de jungle naar de oceaan trekken, in een beweging die honderdduizenden jaren lang door de volle maan is uitgelokt. Poh Lin Lee is een "traumatherapeut" die met haar gezin in dit schijnbaar idyllische paradijs woont. Elke dag praat ze met de asielzoekers die voor onbepaalde tijd zijn vastgehouden in een zwaar beveiligd detentiecentrum verborgen in het midden van het eiland. Ze probeert hen te ondersteunen in hun ondraaglijke en onzekere situatie.