Un Village dans le Vent (2018)

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Jean-Louis Gonterre

Portret van Burdignes in de Loire, een agrarisch en landelijk dorp dat niet echt op de andere dorpen lijkt. Rond initiatieven met betrekking tot voedsel, energie, wonen en cultureel leven participeren bewoners in een ecologische overgang en een streven naar "beter samenleven". Jonge boeren zijn zich aan het settelen, terwijl elders honderden boerderijen worden verlaten. De "boeren van gisteren", die nu officieel met pensioen zijn, zijn er nog steeds om te helpen, te adviseren en aan te moedigen, in de continuïteit van hun innovaties van weleer.