Peace on the Tigris (2014)

Alternatieve titel: イラク : チグリスに浮かぶ平和

Japan / Irak
Documentaire / Biografie

geregisseerd door Takeharu Watai

De onafhankelijke Japanse journalist Takeharu Watai ging naar Bagdad, de dag vóór de Amerikaanse invasie van maart 2003. Hij maakte er kennis met enkele van de mensen die het standbeeld van Saddam Hoessein hadden neergehaald, echter bleven de bommen maar vallen. Tien jaar lang bleef de filmer vriendschappelijk contact houden met de familie en volgde via hen de ontwikkelingen in het land. Wat is er geworden van de leden van deze familie? Het tragische lot van deze mensen laat de harde dagelijkse werkelijkheid van oorlog zien.