To Love or Not to Love (2017)

Alternatieve titels: Chu Lian Ri Ji: Jian Nan Mi Rao | 初戀日記:賤男蜜擾

1 stem

Hongkong
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Crosby Yip
met Venus Wong, Edward Ma en Jason Fu

Casey en Elton zijn klasgenoten op de hogeschool. Nadat Casey hem betrapt met Sia, een andere klasgenote, verbreekt Elton hun verkering. Casey is ontroostbaar. Drie jaar later komen ze elkaar weer tegen en opnieuw springen de vonken over. Maar Elton heeft inmiddels wel concurrentie gekregen van Adam, die Casey probeert over te halen om met hem mee te gaan naar zijn geboorteland Zuid-Korea.

Het eerste, niet erg geslaagde deel van deze film doet zijn best om als klucht door het leven te gaan met een paar slapstickachtige figuren als leraren van de hogeschool. Na de break up krijgt romantiek de overhand en wordt de film geleidelijk aan iets beter, maar het houdt allemaal niet over. De humor is nogal flauw en het acteerwerk valt erg tegen.