A Revolution in Four Seasons (2016)

Documentaire

geregisseerd door Jessie Deeter

'De dictator verjagen, dat is het makkelijke deel.' Maar na de Arabische Lente komen andere jaargetijden. Twee dochters van de Tunesische revolutie blikken terug: Emna Ben Jemaa is journaliste, Jawhara Ettis is lid van de islamitische Ennahdha-beweging. De religieuze kloof tussen de twee vrouwen is tekenend voor de politieke spanningen in het land: de ene droomt van een Tunesië naar Frans of Zweeds model, voor de andere is Turkije het voorbeeld.