Night Alone (1938)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Thomas Bentley
met Emlyn Williams, Leonora Corbett en Lesley Brook

Charles en Barbara zijn een toegewijd echtpaar dat, na zeven jaar huwelijk, nog nooit een nacht apart heeft doorgebracht. Wanneer ze naar de stad komen voor een familieaangelegenheid, verplicht een dringende zakelijke afspraak Charles om Barbara een avondje in de steek te laten. Charles is nu alleen en belandt in een hotel waar hij zich verveelt. Hij stemt ermee in om een vriend te vergezellen naar een nachtclub. Hij wordt hulpeloos dronken in een dubieus gezelschap en komt 's morgens tot de ontdekking dat zijn kater het minste van zijn problemen is.