Teret (2018)

Alternatieve titel: The Load

Servië / Frankrijk / Kroatië / Iran / Qatar

geregisseerd door Ognjen Glavonic
met Leon Lucev, Pavle Cemerikic en Tamara Krcunovic

Het is het jaar 1999. Vlada is vrachtwagenchauffeur wiens opdracht bestaat uit een mysterieuze vracht van Kosovo naar Belgrade te vervoeren. Dit tijdens de Allied Force-operatie die in Joegoslavië gaande is. Vlada zal zowel bekend als onbekend terrein betreden en zich moeten weten te redden tijdens de Kosovo-oorlog. Bovendien zal hij, indien hij weet thuis te keren, moeten boeten voor de genomen beslissingen.

avatar van Basto
Saaie grauwe film. Zal best dat oorlog alke onschuld vermoord, maar dit was wel een hele lange zit om dat punt te maken.