No Estoy Loca (2018)

Chili
Komedie / Drama

geregisseerd door Nicolás López
met Ignacia Allamand, Ramón Llao en Ariel Levy

Carolina ontdekt dat ze geen kinderen kan krijgen. Tot overmaat van ramp komt ze dezelfde dag erachter dat haar echtgenoot vreemdgaat met haar beste vriendin. Daarop laat hij haar in de steek. Dit drijft haar tot een zelfmoordpoging en ze belandt in een bijzonder psychiatrisch ziekenhuis.

Iets te flauw.

Begint op zich nog wel aardig. Een redelijk fleurig en opgewekt filmpje dat moet voelde smirk gebracht wordt. Het drama dat zich ontvouwt ligt er wat dik op, maar het is wel duidelijk dat de lach blijft overheersen, zelfs wanneer er een zelfmoordpoging aan te pas komt. Die scene was trouwens best mooi.

Maar daarna loopt het een beetje fout. De inrichting waarin Carolina terecht komt is wat saai en het concept is ook niet meteen erg origineel. Een niet-gek persoon die tussen de gekken zit, dan mag het best een tandje harder. Maar deze film blijft vooral erg braaf en netjes.

Hierdoor verzandt het drama een beetje en wordt de humor ook een stuk minder. Carolina's relatie met haar moeder is overbodig en cliché, de patiënten zijn eerder vervelend dan dat ze wat toevoegen. Jammer, want regisseur Lopez behoudt de vlotte en kleurrijke opzet wel.

Maar telkens weet hij niet de goede balans te vinden om er een vol geslaagde film van te maken. Er zitten best aardige dingetjes in, maar uiteindelijk houdt het niet veel over.