Les Mystères de la Basilique (2018)

Alternatieve titel: Murder in Tours

Frankrijk
Misdaad / Thriller

geregisseerd door François Guérin
met Isabel Otero, Marwan Berreni en Laurent Olmedo

Louise Chaland krijgt de opdracht om de moord op een controversiële beeldhouwer te onderzoeken. Zijn lichaam werd aangetroffen bij een van zijn kunstwerken, waarop een Latijnse tekst gegraveerd staat. Louise roept de hulp in van haar zoon Sylvain, een priester, om de tekst te ontcijferen en op die manier vindt ze een verband met een waardevol relikwie, dat onlangs uit de basiliek van Tours werd gestolen.