Vaikai Is Amerikos Viesbucio (1991)

Alternatieve titels: Children from the Hotel America | The Children of the Hotel America | Дети из отеля "Америка" | Vaikai Iš Amerikos Viešbučio

Sovjet-Unie

geregisseerd door Raimundas Banionis
met Augustas Savialis, Gabija Jaraminaite en Elena Gaigalaite

Kaunas, 1972. Een groep rock-'n-roll-liefhebbers besluit de Sovjet-ban op Westerse invloeden te negeren. Als Litouwse hippies luisteren ze naar Radio Luxembourg, laten ze hun haar lang groeien en worden ze high op codeïne. Ze komen samen in het gebouw dat ooit 'Hotel America' huisvestte, een relikwie uit vervlogen tijden. Ze hebben spijt dat ze Woodstock niet konden bezoeken en besluiten zelf een festival te gaan organiseren. De autoriteiten besluiten dat ze de jongeren lang genoeg vrijheid hebben gegeven en grijpen in.