Afternoon of a Faun: Tanaquil Le Clercq (2013)

Documentaire / Biografie

geregisseerd door Nancy Buirski
met Tanaquil Le Clercq, Jacques d'Amboise en Barbara Horgan

Documentaire over het leven van Tanaquil Le Clercq, een van de beste ballerina's ooit. Met een lichaam en souplesse wat nog nooit vertoond was betoverde ze zowel kijkers als choreografen. Ze had liefde, roem, aanbidding en was de belangrijkste danseres van haar tijd totdat het plotseling allemaal stopte. Toen ze 27 was kreeg ze polio en raakte verlamd. Ze heeft daarna nooit meer gedanst.