Gospodin Oformitel (1987)

Sovjet-Unie
Fantasy / Mystery

geregisseerd door Oleg Teptsov
met Viktor Avilov, Anna Demyanenko en Mikhail Kozakov

In deze surrealistische kijk op Pygmalion uit het Sint-Petersburg van de twintiger jaren, streeft een beroemde kunstenaar en decorateur, Platon Andreevich, ernaar om het geheim van het eeuwige leven te vinden door middel van de prachtige mannequins die hij creëert. Zijn nieuwste meesterwerk, is gebaseerd op een jong stervend meisje. Jaren later ontmoet hij de vrouw van een rijke koopman, die er net zo uitziet als het dode meisje dat hij heeft gebruikt als model voor zijn meesterwerk. De kunstenaar raakt geobsedeerd door het blootleggen van het mysterieuze verleden van de vrouw, wat hem in groot gevaar brengt.