Macht Euch Keine Sorgen! (2018)

Duitsland

geregisseerd door Emily Atef
met Cai Cohrs, Paul Lux en Ulrike C. Tscharre

Het gezin Schenk krijgt tijdens het avondeten bezoek van agenten, die vertellen dat zoon Jakob zich niet zoals iedereen dacht in Spanje bevindt, maar zich bij IS heeft aangesloten in Syrië. Het is een schok voor de ouders, die Jakob uiteindelijk weten te bereiken en er zelfs in slagen hem terug naar Duitsland te krijgen. Maar bij zijn terugkeer heerst bij velen wantrouw: is hij uit vrije wil teruggekeerd en heeft hij afstand genomen van de ideologie van IS, of is hij door de terroristische organisatie als zogenaamde 'slaper' naar zijn thuisland gestuurd?