Juana Azurduy, Guerrillera de la Patria Grande (2016)

Bolivia
Biografie / Drama

geregisseerd door Jorge Sanjinés
met Piti Campos, Cristian Mercado en Jorge Hidalgo

Het verhaal gaat over de ontmoeting met de bevrijders Simón Bolívar en Antonio José de Sucre in november 1825 in de stad Chuquisaca. Juana Azurduy leeft op dat moment in armoede en ontvangt haar bezoekers in haar nederig huis. Daar vertelt ze hen verhalen over de geschiedenis en de avonturen van meerdere helden van de oorlog, maar ook haar eigen 16-jarige ervaring van hevige gevechten tegen de Spaanse kolonisten.