El Amparo (2016)

Venezuela / Colombia

geregisseerd door Rober Calzadilla
met Vicente Quintero, Giovanni García en Vicente Peña

1988. In het dorpje El Amparo, op de Venezolaans-Colombiaanse grens, overleven twee mannen een gewapende overval bij de Aruaca-rivier, waarbij veertien van hun kameraden omkomen. Ze beweren slechts lokale vissers te zijn, maar het leger beschuldigt de twee van guerrilla-activiteiten. De mensen van het dorp proberen wanhopig te voorkomen dat ze worden meegenomen door het leger.