El Tío (2013)

Chili

geregisseerd door Mateo Iribarren
met Mateo Iribarren, Roberto Artiagoitía en César Caillet

Geobsedeerd door het politiek turbulente leven van zijn oom: Jaime Guzmán Errázuriz, besluit Ignacio het om te zetten naar een theaterstuk. Hij slaagt erin acteur-scenarist Mateo Iribarren te strikken als regisseur voor het project. Het theaterstuk deed heel wat stof opwaaien zowel bij voor- als tegenstanders van het verhaal. Jaime Guzmán Errázuriz was namelijk een Chileense advocaat die voor het militaire regime van de generaal Augusto Pinochet werkte en betrokken was bij de creatie van de constitutie in 1980.