ad

Oorspronkelijke taal: Tamil

Oorspronkelijke titel: மூன்றாம் பிறை

Releasedatum: 19 februari 1982

Over Moondram Pirai

Een jonge vrouw is betrokken bij een auto-ongeluk en wordt in comateuze toestand opgenomen in het ziekenhuis. Wanneer zij ontwaakt, wordt zij gediagnosticeerd met retrograde amnesie. Zij herkent haar ouders niet en heeft het verstandelijke niveau van een kind. Terwijl zij onder behandeling is, wordt zij ontvoerd en verkocht aan een bordeelhoudster, die haar voortaan Vijaya noemt. Wanneer een onderwijzer uit een naburig dorp het bordeel bezoekt, komt hij in aanraking met de angstige Vijaya. Hij heeft al snel door dat zij verstandelijk niet in orde is. Hij besluit haar vrij te kopen en mee te nemen naar huis.

imageimageimageimageimageimageimageimage

R. Srinivas "Cheenu"

Bhagyalaksmi / Vijaya "Viji"

Smitha(Mrs. Viswanathan)

Mr. Viswanathan

Brothel owner

Ayurveda practitioner

Natarajan, the woodcutter

BBarbie

De tand des tijds niet bepaald vriendelijk geweest voor deze film en dan bedoel ik niet alleen de uiterst matige kwaliteit van het geluid. Het op zich tragische verhaal —geïnspireerd door de vroege zelfmoord van de superjonge vrouw van regisseur Balu Mahendra— maakt op mij een al te simpele indruk. Het acteerwerk is daarentegen dik in orde. De film heeft bijgedragen aan de cultstatus in India van de onlangs overleden superster Shridevi.