Les Enfants du Capitaine Grant (1914)

Alternatieve titels: The Spotted Panther | In Search of the Castaways | The Children of Captain Grant

1 stem

Frankrijk
Avontuur / Drama

geregisseerd door Victorin-Hippolyte Jasset, Henry Roussel en Joseph Faivre
met Josette Andriot, Denise Maural en Michel Gilbert

De kinderen Mary en Robert Grant krijgen te horen dat Lord Glenarvan in een fles een bericht heeft ontdekt van hun vader, Kapitein Grant, die al drie jaar op zee vermist wordt. Ze besluiten op zoek te gaan naar de schipbreukelingen. Samen met de verstrooide professor Paganel gaan ze aan boord van het schip 'Duncan'. Hun zoektocht leidt hen naar het Andesgebergte, Australië en uiteindelijk Nieuw Zeeland. Verfilming van het gelijknamige boek van Jules Vernes.