L'Animale (2018)

Oostenrijk

geregisseerd door Katharina Mückstein
met Kathrin Resetarits, Sophie Stockinger en Dominik Warta

Mati maakt samen met haar mannelijke vrienden de buurt onveilig door onder meer meisjes lastig te vallen. In hun dorp zijn zij de baas. Wanneer Mati's beste vriend Sebastian op haar verliefd wordt en haar vijand Carla eensklaps een vriendin wordt, heeft Mati het moeilijk om haar rol in de vriendengroep te behouden. Intussen staan haar ouders voor een moeilijke beslissing.

• Vanaf 9 mei in de bioscoop

avatar van Mac Hammer Fan
"L'Animale" gaat over de tegenstrijdige krachten die mensenlevens leiden: begeerte, passie en rede. De film had wel enkele interessante fragmenten over de holebi-thematiek maar wordt volledig stuk gemaakt door het vandalisme en de pesterijen van de motorbende. Ik kon voor die personen echt geen sympathie opbrengen.

Vanaf 9 mei in de bioscoop (Arti Film)