DRIB (2017)

Noorwegen
Documentaire / Komedie

geregisseerd door Kristoffer Borgli
met Amir Asgharnejad, Brett Gelman en Adam Pearson

In 2014 verzon een Amerikaans reclamebureau een gewaagde campagne voor een energydrink. Het idee was om filmpjes te maken van een jonge vent die, opgefokt door de cocktail van suiker en cafeïne, knokpartijen uitlokt en tot moes geslagen wordt. De beelden zouden gelekt worden en een lawine aan free publicity opleveren voordat de drankenproducent zich er publiekelijk van zou distantiëren. Als hoofdrolspeler werd Amir Asgharnejad aangetrokken, een Noorse performancekunstenaar die een YouTube-sensatie werd met precies dit soort filmpjes.