Delo Rumyantseva (1956)

Alternatieve titels: The Case of Sergei Rumyantsev | Дело Румянцева | The Rumyantsev Case

Sovjet-Unie
Misdaad / Mystery

geregisseerd door Iosif Kheifits
met Aleksey Batalov, Nelli Podgornaya en Sergei Lukyanov

Sasha Rumyantsev, een jonge vrachtwagenchauffeur, probeert met zijn auto een kind te ontwijken en rijdt daardoor tegen een muur. Zijn medepassagier Claudia raakt daardoor ernstig gewond. Er wordt een gerechtelijk onderzoek uitgevoerd naar het ongeluk, maar hij wordt niet schuldig bevonden. Sasha en Claudia worden ondanks alles verliefd op elkaar en willen gaan trouwen. Maar dan krijgt Sasha problemen met zijn onbetrouwbare baas.