Monster in the Mind (2016)

Documentaire

geregisseerd door Jean Carper

Dertig jaar geleden maakte medisch journalist Jean Carper een CNN-documentaire over alzheimer, een ziekte die algemeen werd en wordt gezien als een van de grootste bedreigingen van de vergrijzende westerse samenleving. In die tijd was de voorspelling dat er binnen dertig jaar een geneesmiddel voor de ziekte gevonden zou worden. De ruim tachtigjarige Carper, zelf draagster van het gen dat gevonden wordt in mensen met alzheimer en inmiddels op een kritieke leeftijd, reist de (medische) wereld over om te zien hoe het staat met het onderzoek. Ze bevraagt wetenschappers en andere deskundigen en laat zich onderwerpen aan allerlei testen om te erachter te komen hoe groot de kans is dat ze zelf de gevreesde ziekte krijgt.