Sacred (2016)

Verenigde Staten / Botswana / Canada / China / Egypte / Ethiopië / Frankrijk / Haïti / India / Israël / Japan / Kenia / Libanon / Madagaskar / Myanmar / Nepal / Nederland / Pakistan / Peru / Filipijnen / Polen / Rusland / Saoedi-Arabië / Sierra Leone / Spanje / Oekraïne
Documentaire

geregisseerd door Thomas Lennon

Een onderzoek naar de dynamiek van geloof als een simpele, menselijke ervaring; als houvast en navigatiepunt langs mijlpaal en crisis, van geboorte tot dood. Van de Semana Santa in Spanje en een inwijdingsritueel in Myanmar tot een voorouderverering in Madagaskar. Van kleurrijke gebruiken en massabijeenkomsten tot individuen die in voice-over over hun persoonlijke beleving en betekenisverlening vertellen.