Top Girl oder La Déformation Professionnelle (2014)

Alternatieve titel: Top Girl or La Déformation Professionnelle

1 stem

Duitsland

geregisseerd door Tatjana Turanskyj
met Julia Hummer, Rolf Peter Kahl en Susanne Bredehöft

De 29-jarige Helena is een alleenstaande moeder met een elfjarige dochter, Xenia. Helena werkt als fulltime soapactrice, maar het grote succes blijft uit. Om in hun levensonderhoud te kunnen blijven voorzien, zal ze haar brood op een andere manier moeten verdienen. Ze beslist als zelfstandige prostituee aan de slag te gaan voor een escortbureau dat gelegen is in een appartementsgebouw. Onder haar pseudoniem Jackie kan ze haar passie voor het acteren combineren met zich uit te leven (samen met haar klanten) in dramatische scènes. Vooral haar beste klanten, David en Freddy, weten haar acteerprestaties te appreciëren. Maar Helena’s moeder is echter zeer bezorgd over het welzijn van haar dochter en ze hoopt dat Helena snel stopt met deze bijbaan.