132.209 gebruikers | 83.300 films | 30.189 regisseurs | 3.421.844 berichten | 4.775.672 stemmen

Advies aub

gebruiker
bericht

bericht [permalink] geplaatst op 27 december 2008, 17:30 uur
In Overigen > Algemeen > Hulp bij Laptop beeld op Tvbeeld te krijgen:

Ik heb sins kort een Hdtv van Samsung gehaalt.
Ik heb ook een draad waarmee je beeld vanuit je laptop, op je tv kan zien.
Dit heb ik uit geprobeert, en ik vond het wel mooi.
Maar op een gegeven moment kreeg ik geen beeld mee, en dat heb ik nu nog steeds.
Weet iemand toevallig hoe ik weer beeld krijg?
(ik heb windows vista, ik denk dat ik iets moet veranderen bij de instellingen alleen weet ik niet waar en wat)
Alvast bedankt :D

bericht [permalink] geplaatst op 27 december 2008, 19:07 uur
No offense, maar om je hiervoor nu te registreren op deze site.'' een filmsite overigens '' En er bestaat al een topic voor dit soort stuff.

bericht [permalink] geplaatst op 27 december 2008, 19:13 uur
Waar dan Materny ?

Madecineman
(moderator)
bericht [permalink] geplaatst op 27 december 2008, 19:15 uur
Hier bijvoorbeeld :)

bericht [permalink] geplaatst op 30 december 2008, 16:30 uur
thx voor de reacties :D

bericht [permalink] geplaatst op 28 januari 2009, 18:36 uur
Wanneer ik mijn pc via een RGB-aansluiting verbindt met mijn lcd tv en vervolgens een film wens te bekijken die op mijn pc staat, ontstaat er dan kwailiteitsverlies omdat ik het scherm van een 'player' (VLC, Windows Media, ...) moet vergroten? Aangezien een film op mijn pc steeds aanvangt als een relatief klein scherm met de 'correcte' kwaliteit.

bericht [permalink] geplaatst op 14 april 2009, 13:31 uur
In Filmdragers > Apparatuur > rip:

Binnenkort vertrek ik voor een aantal jaren naar Malawi. Nou wil ik een grote hoeveelheid films meenemen, maar liever niet fysiek, aangezien ik maar een beperkte hoeveelheid bagae mee kan nemen. Ik wil al mijn dvd's dus op mijn externe harde schijf zetten. Dat levert meteen een probleem op: ik moet ze eerst rippen om ze überhaupt op mijn harde schijf te kunnen afspelen. Ik heb het nu met drie verschillende programma's geprobeerd om mijn dvd's te rippen. dat lkt, maar ik krijg dus de ondertitels niet mee, welke instelling ik ook gebruik. Het gebruiksvriendelijks en snelst werkt Mac de ripper. Maar ook daarmee krijg ik films zoner ondertiteling. Wie kan me verder elpen. Het gaat me dus niet om illeale praktijken, mar om ewoon mijn gekochte films op mijn mac te kunnen spelen zonder dat ik de dvd's zelf hoef mee te slepen.

bericht [permalink] geplaatst op 14 april 2009, 14:51 uur
Je kunt toch gewoon ondertitels downloaden? 1001 sites die evenzoveel subtitles bieden... Een externe HD is trouwens redelijk onbetrouwbaar, die dingen crashen eerder dan je lief is. Ik zou wat back-uppen ;)

Pastichio Rocker
bericht [permalink] geplaatst op 14 april 2009, 15:50 uur
Gecondoleerd.

Madecineman
(moderator)
bericht [permalink] geplaatst op 15 april 2009, 18:24 uur
In Malawi hebben ze toch ook DVD's? Waarschijnlijk voor een schijntje van wat ze hier kosten dus waarom zou je een hele voorraad willen meenemen op een externe harde schijf?

bericht [permalink] geplaatst op 15 april 2009, 18:30 uur
Prudh schreef:
Je kunt toch gewoon ondertitels downloaden? 1001 sites die evenzoveel subtitles bieden... Een externe HD is trouwens redelijk onbetrouwbaar, die dingen crashen eerder dan je lief is. Ik zou wat back-uppen ;)

eh..... waarom zou ik ondetrtitels downloaden als ik de dvd's incl. ondertitels heb? Enne, ik wil de films graag meenemen omdat ik ze jist voor mlawi heb gekocht. Ik geloof overigens niet dat het filmaanbod in malawi erg groot zal zijn.

Madecineman
(moderator)
bericht [permalink] geplaatst op 15 april 2009, 18:52 uur
Er zijn iig 3 videotheken in Malawi ;)

bericht [permalink] geplaatst op 19 augustus 2009, 22:21 uur
In Overigen > Algemeen > Ik zoek hulp met... mijn videospeler.:

Ik heb van mijn oma d'r Philips Videospeler gejat omdat ze hem toch nooit gebruikt. Nu heb ik een vraag:
De ScartKabel ontbreekt. Maak het bij deze Philips Videospeler uit welke Scartkabel ik koop? En heb ik dan nog iets anders nodig om hem te laten werken?

Graag jullie hulp, bijvoorbeeld door een link te plaatsen met een passende scartkabel of wat dan ook.

Alvast bedankt.

bericht [permalink] geplaatst op 19 augustus 2009, 23:40 uur
Volgens mij zijn alle Scartkabels hetzelfde.

Als je alleen wilt kunnen afspelen heb je ook niet meer nodig dan een Scartkabel. Als je ook wilt kunnen opnemen dan moet je de tv-kabel in je videorecorder stoppen (en één van je videorecorder naar je tv als je ook nog tv wilt kunnen kijken).

bericht [permalink] geplaatst op 19 augustus 2009, 23:49 uur
Dank je SelmaDuim, vooral over dat stuk van de TV-kabel.
Ik heb geen zenders op mijn Tvtje boven dus dat hoeft niet. Nu alleen nog een Scartkabel aanschaffen :)

bericht [permalink] geplaatst op 20 augustus 2009, 19:11 uur
Ik heb ze nu via Scart verbonden maar hij werkt niet.
Ik heb in de VideoSpeler en in de TV zo'n ScartHelper:

(afbeelding)
Maar dan dus eentje die alleen rood, wit en geel heeft. (ik kon geen beter plaatje vinden).

Die twee zijn verbonden door deze kabel.

(afbeelding)

Aan allebei de kanten van de kabel zit dus zo'n rood, wit een geel inplug dingetje.

Maar is dat anders dan een echte scartkabel? Dit zou toch zo moeten werken. Of heb ik nog iets anders nodig?

bericht [permalink] geplaatst op 24 augustus 2009, 21:10 uur
In principe werkt dit gewoon hetzelfde dan een scartkabel alleen een scart heeft geluid en video samen gecombineerd. Bij de tulpkabels hierboven is geel voor video en wit en rood voor stereogeluid (een stekkertje voor links, en de ander voor rechts). Let er alleen wel op dat als je dat verloopstukje (die scarthelper) in je TV hebt de schakelaar op input zet en die in je videorecorder op output. Dan zou je gewoon geluid en beeld moeten krijgen.
En om op te kunnen nemen ben ook nog zo'n TV-kabel nodig.

bericht [permalink] geplaatst op 24 augustus 2009, 21:34 uur
Hoe bedoel je schakelaar? Op allebei de scarthelpers staat Imput, maakt dat uit?

bericht [permalink] geplaatst op 24 augustus 2009, 21:38 uur
jumpstylemovie schreef:
Hoe bedoel je schakelaar? Op allebei de scarthelpers staat Imput, maakt dat uit?

Voor zover ik weet moet dat ding in je videorecorder staan op output en die in je TV op input, omdat je tv een signaal ontvangt van je videorecorder.

bericht [permalink] geplaatst op 24 augustus 2009, 21:39 uur
Ja, maar waar moet die schakelaar zitten?

bericht [permalink] geplaatst op 24 augustus 2009, 21:40 uur
Ik zie dat op het plaatje dat ik heb geplaatst, van de scarthelper, zo'n schakelaartje zit. Maar ik heb dat er niet op zitten op die 2 die ik heb. Op allebei staat wel Imput dus moet ik er een vinden waar Output op staat?

bericht [permalink] geplaatst op 24 augustus 2009, 22:12 uur
Als 'ie het zo wel doet hoeft dat niet, maar anders moet je denk ik wel op zoek gaan naar een ding waar output op staat. Zo'n dingetje (met schakelaar) kun je voor een paar euro wel krijgen bij de Action ofzo. Succes er mee in ieder geval.

bericht [permalink] geplaatst op 24 augustus 2009, 22:22 uur
Bedankt Hellblazer. Wijze informatie.

bericht [permalink] geplaatst op 25 augustus 2009, 16:50 uur
Ik vraag nog maar een keer om hulp.
Toenet een ScartKabel gekocht.

(afbeelding)
Maar nu probeer ik hem in mijn Tv/Videospeler te drukken maar hij past niet :?
Ik heb zo'n ScartHelper die wel past. In de zijkant van die dingen, op het glanzende gedeelte, is een stukje uit. Kijk maar op de foto. Bij de ScartHelper is er een heel blokje uit, maar bij de ScartKabel een blokje met een klein stukje minder. Een soort M.

Nou ja, het klinkt ingewikkeld maar zal ik teruggaan naar de winkel hiermee?

bericht [permalink] geplaatst op 25 augustus 2009, 22:17 uur
Hij past niet? Weet je zeker dat je hem er goed in doet? Dat blokje dat eruit is is volgens mij altijd zo en de grootte daarvan verschilt misschien per kabel wel, maar daar hoef je je geen zorgen om te maken. Als hij echt niet past, moet je er maar mee terug gaan dan denk ik.

bericht [permalink] geplaatst op 26 augustus 2009, 17:11 uur
Het blokje is even groot maar er zit net zo'n punte bijaan. Heel kut om uit te leggen.

bericht [permalink] geplaatst op 27 augustus 2009, 16:07 uur
Nou, het is zover hoor. Hij doet het :D
Blijkbaar zaten die pinnetjes in de kabels een beetje scheef (omg?) terwijl ik hem nieuwe gekocht had. Hoe dan ook, ik wil de helpers bedanken.

bericht [permalink] geplaatst op 8 december 2009, 16:15 uur
Ik ben op zoek naar een nieuwe HD televisie. Ik heb hier enkele eisen aan verbonden:

- hij moet het liefst Full HD zijn
- hij moet zo goedkoop mogelijk zijn
- hij mag niet te groot zijn (wel minstens 22'') - ik heb weinig ruimte op mijn studentenkamer
- hij moet een HDMI aansluiting hebben en minstens 2 scart-aansluitingen

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een relatief kleine televisie met een zo goed mogelijke beeldkwaliteit. Heeft iemand tips? Ik zat zelf te denken aan deze. Ik heb momenteel geen Blu-Ray speler, maar die gaat er binnenkort ook komen.

bericht [permalink] geplaatst op 8 december 2009, 18:23 uur
Je kan natuurlijk ook altijd eens een Mediamarkt binnenstappen.

bericht [permalink] geplaatst op 8 december 2009, 21:39 uur
Ja, ik vind het ook altijd wel fijn om de toestellen eens in actie te zien voordat ik tot aanschaf overga. Welke winkel bevelen jullie aan? Mediamarkt?