- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
MoFeDu
-
- 2946 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek postmodernistische films. Quintin Tarrentino is hier een goed voorbeeld van toch? Heeft iemand anders wellicht nog originele tips? David Lynch is volgens mij ook wel postmodernisme toch?
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2935 stemmen
Ook een film zoals 'Salt (2010) vind ik wel vermakend, goed verzorgd en netjes acteerwerk.
Wanted (2008)
Bourne Trilogie.
newG
-
- 956 berichten
- 2347 stemmen
Ik zoek postmodernistische films. Quintin Tarrentino is hier een goed voorbeeld van toch? Heeft iemand anders wellicht nog originele tips? David Lynch is volgens mij ook wel postmodernisme toch?
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3399 stemmen
Iemand nog een lijst met timetravel films?
Bill & Ted's Excellent Adventure.
Gevaro747
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Net lid geworden toch maar twee vragen:
Ik ben op zoek naar de titels van twee films.
1) Een Zweedse familiefilm waarbij een familiediner volkomen uit de hand loopt. Ik herinner me scenes in een sauna, een dronken Kerstman.....
2) Een film opgenomen in Ierland. Een jongen "op zoek naar zichzelf" ontmoet een man die hem opdracht geeft om alle autowrakken bij een sloperij te poetsen.
Wie kan me Helpen aan de titels van deze films?
alvast bedankt
Gevaro
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1888 stemmen
Jacob's Ladder mischien?
Überhaupt een aanrader! 
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1888 stemmen
Iemand nog een lijst met timetravel films?
Een voor de hand liggende: The Time Machine.
Of een variant uit dit lijstje.
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4083 stemmen
Weet iemand nog een aantal echt leuke stonerkomedies? Het moet niet per se centraal staan in de film. Dazed and Confused, Fast Times , Pineapple Express vond ik erg leuk, Harold en Kumar ging ook nog wel, maar Half Baked bijvoorbeeld niet. Alvast bedankt.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3399 stemmen
Puff, Puff, Pass al vond ik die niet zo tof. Ali G Indahouse is ook tof. 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
How High is natuurlijk een klassieker
Verder vind ik films als Friday en Next Friday ook wel lachen. Al zijn dat meer 'hoodmovies'.
Maar de films die je opnoemt kan ik niet echt stonerkomedies noemen(fast times en dazed and confused zie ik als coming of age films),
Bij stonerkomedies denk ik eerder aan een stel losers of negers die de hele dag zitten te smoken, beetje als How High dus 
Of een film als Clerks 1 en 2? Jay&Silent Bob doen niets anders dan smoken de hele dag 
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4083 stemmen
Bedankt voor de tips!! Clerks kende ik al (1 leuk, 2 stom), Friday vond ik ook leuk. het zijn in ieder geval het type hang-out movies waarnaar ik op zoek was.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2541 stemmen
op zekers de Harold & Kumar delen
Eazy
-
- 569 berichten
- 298 stemmen
Een film als Layer Cake moet ik hebben. 
(Alle Ritchie-films al gezien.)
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2541 stemmen
Misschien The 51st State of Lucky Number Slevin?
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4083 stemmen
Goodfellas al gezien? Qua vertelstruktuur en montage heeft die film een grote invloed gehad op Layer Cake en de films van Ritchie (ook op je top tienfilms Boogie Nights en City of God trouwens). Bovendien gewoon een steengoeie film.
newG
-
- 956 berichten
- 2347 stemmen
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Lucky Number Slevin
51st State
Gangster No.1
speedy007
-
- 110 berichten
- 40 stemmen
Best forumleden,
Ik ben deze keer op zoek naar titels die nog maar net uit zijn op DVD en goed bevallen zijn door veel mensen. Enige nieuwe 'goeie' titels dus, het liefste thriller/mystery maar ook actie mag ertussen 
Friday the 13 th
-
- 2558 berichten
- 2025 stemmen
Ik zoek meer films in de lijn van "Vacancy", "The Strangers" en " Eyes of a stranger".
Ik zoek dus films in het genre van stalking, mensen opjagen en dat je als kijker puur naar suspense zit te kijken (House of the devil is nog zo een voorbeeld van een continu nagelbijtende film).
Wie heeft tips, kan me helpen...