- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Robin5150
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Hallo,
In een ver verleden (zeker 15 jaar) heb ik een Western gezien over een cowboy die verliefd wordt op een indianenmeisje.
De cowboy wordt door de indianen getest en moet allerlei opdrachten uitvoeren alvorens met het meisje samen te mogen zijn.
Als hij faalt zal het meisje om het leven worden gebracht, door haar van de rotsen af te gooien.
Hij faalt echter voor de laatste test, waardoor zij om het leven wordt gebracht. Echter het plot is dat niet zijn geliefde is gesprongen, maar een familielid, die haar plaats in heeft genomen. Zodat zij alsnog samen kunnen zijn.
Het klinkt wellicht wat wazig, maar het is lang geleden dat ik deze film heb gezien en ik herinner me ook slechts flarden.
GuyB
-
- 1299 berichten
- 0 stemmen
Zag laatst reclame over een recente film, genre zal misdaad zijn aangezien het over een man gaat die duidelijk een maffiaverleden heeft. Hoofdpersonage is me niet onbekend en heeft een erg karakteristieke kop om z'n rol te spelen, moet wel al 50-plusser zijn. Het speelt zich af in Chicago en misschien staat deze stad in de titel. (die ik nu even niet vind) 
Wie kan me helpen?
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2552 stemmen
22 Bullets? Maar dat speelt zich af in Frankrijk. Maar je beschrijving is vrijwel identiek (op de Amerikaanse deel na, aangezien ze in die film Engels praten denk ik). Toch een wild gokje.
GuyB
-
- 1299 berichten
- 0 stemmen
Deze is het niet, toch bedankt voor je poging 
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2552 stemmen
Meer 70-plusser dan, maar zou ook goed kunnen.
antonino
-
- 10 berichten
- 128 stemmen
Hallo,
Ik ben ook nog op zoek naar de titel van een komedie.
Het gaat over 2 bevriende mannen die bij elkaar in de straat wonen. 1 van de mannen die niet zo heel snugger is komt met een idee om veel geld te verdienen en vraagt zn vriend om mee te doen. De vriend weigert echter omdat ie er niks in ziet.
Daarna gaat de man het idee zelf uitvoeren en wordt er stinkend rijk van, en wordt die vriend toch wat jaloers.
hoop dat iemand de titel weet!
Daan1984
-
- 3 berichten
- 2 stemmen
Hallo,
Ook ik ben een titel vergeten van een recente film. Het enige dat ik nog weet is dat een jongetje de 'originals' van fotolijstjes spaart. Volgens mij is het een komedie....
Ben benieuwd, ik kan er niet meer opkomen!
Daan1984
-
- 3 berichten
- 2 stemmen
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Hallo,
Ik ben ook nog op zoek naar de titel van een komedie.
Het gaat over 2 bevriende mannen die bij elkaar in de straat wonen. 1 van de mannen die niet zo heel snugger is komt met een idee om veel geld te verdienen en vraagt zn vriend om mee te doen. De vriend weigert echter omdat ie er niks in ziet.
Daarna gaat de man het idee zelf uitvoeren en wordt er stinkend rijk van, en wordt die vriend toch wat jaloers.
hoop dat iemand de titel weet!
Dat zal wel Envy zijn, die vanavond ook wordt uitgezonden op tv...
GuyB
-
- 1299 berichten
- 0 stemmen
Harry Brown ?
Nee, ook niet. Ben momenteel even de Prime lijst aan het overlopen, ik weet dus al waar ik de reclame gezien heb. Ik moet echt moe en verstrooid geweest zijn. 
GuyB
-
- 1299 berichten
- 0 stemmen
Net gevonden!
Het hoofdpersonage (gespeeld door Frank Vincent, weet ik ondertussen) had zo'n karakteristieke kop dat ie gewoon moést in GoodFellas meegespeeld hebben, zo vond ik de titel dus. De man voelde me bekend aan, is wel veroudert natuurlijk.
citybird
-
- 4964 berichten
- 4144 stemmen
Hallo,
In een ver verleden (zeker 15 jaar) heb ik een Western gezien over een cowboy die verliefd wordt op een indianenmeisje.
De cowboy wordt door de indianen getest en moet allerlei opdrachten uitvoeren alvorens met het meisje samen te mogen zijn.
Als hij faalt zal het meisje om het leven worden gebracht, door haar van de rotsen af te gooien.
Hij faalt echter voor de laatste test, waardoor zij om het leven wordt gebracht. Echter het plot is dat niet zijn geliefde is gesprongen, maar een familielid, die haar plaats in heeft genomen. Zodat zij alsnog samen kunnen zijn.
Het klinkt wellicht wat wazig, maar het is lang geleden dat ik deze film heb gezien en ik herinner me ook slechts flarden.
ikkedikke
-
- 4 berichten
- 2 stemmen
In Film > Overige films > chinese film:
Ola
Een aantal jaren terug is er een chinese film(?) uitgekomen met een titel zoiets als
"het verhaal van het boek , het vuur en het zwaard"
Hij heeft een 1 of 2 weken in amsterdam gedraait .
Ik zoek dus de originele titel van die film. Niet in chinese tekens aub. 
Q Jones
-
- 3527 berichten
- 2894 stemmen
Ik heriner me vaag een film: Er was een gast en die had een of ander spel uitgevonden en dan linkte hij je aan een koffertje en was je in de game zone. Daar blijkt een hele andere wereld te zijn. Het is al een oudere film. Ik dacht dat de titel actiestends was maar daar kon ik niks op vinden iemand enig idee.
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8299 stemmen
Volgens mij is dat eXistenZ (1999)
Jitse
-
- 140 berichten
- 698 stemmen
He ik zoek een film.
het ging over een bende blanken die achter zwarten aanzaten in amerika.
Ik herinner me een scene waar ze een zwarte in het nauw dreven zodat die de autosnelweg op vluchtte en daar door een auto werd aangereden en hij dood was. Op het einde kwam je te weten dat de blanken veroordeeld waren en hoeveel jaren ze gekregen hadden etc (denk ik).
verder weet ik er niet veel meer over.
iemand enig idee?
dennis202020
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > ik ben opzoek naar een titel van een film.:
Hallo,
Ik ben opzoek naar een titel van een film met de volgende omschrijving :
Het is een actie film die zich afspeelt in een gevangenis waar het alleen maar draait om vechten.
er word en `donkere meneer` in de gevangenis gedaan terwijl die niets heeft gedaan.
En alleen maar om het vechten.
en hij is volgens mij wereld kampioen geweest in vechten en ze willen dat hij gaat vechten tegen en kampioen van de gevangenis maar dat wilt hij niet, en de baas van de gevangenis zegt dan kom je ook niet vrij als je win tegen hem dan kom je vrij.
uit eindelijke besluit hij om toch tegen hem te gaan vechten en hij verloor omdat er spul in zijn drinken werd gegooid.
Toen wou hij nog een keer vechten tegen hem en toen ging een oude meneer in een rolstoel gaat hem trainen.
En hij WON en kreeg een berg met geld.
en hij mocht naar huis maar ging eerst nog terug om naar de baas te gaan en inruil voor het geld die oude meneer naar een trein station te laten gaan samen met hem om een meisje op te zoeken.
WIE O WIE kan je me helpen??
Mvg dennis
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik denk eerder dat het dan Undisputed II: Last Man Standing (2006) is.
Daar wordt hij getraind en geholpen door een man in een rolstoel. Maar goed, misschien is dat in deel 1 net zo.
Robin5150
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
De reviews lezende lijkt dit er wel degelijk op.
Had niet verwacht dat de film zo oud zo zijn, maar in ieder geval dank voor je hulp.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Ik denk eerder dat het dan Undisputed II: Last Man Standing (2006) is.
Daar wordt hij getraind en geholpen door een man in een rolstoel. Maar goed, misschien is dat in deel 1 net zo.
De uitleg doet me inderdaad ook denken aan het tweede deel.
Kisje
-
- 970 berichten
- 1190 stemmen
Hallo iedereen!
Oke ik zoek dus een film... Logisch natuurlijk, maar ik heb al eens gezocht op het net, maar niks te vinden.. En zeker niet met de dingen die ik nog weet uit de film. Dus hier komt ie...
In deze film is er een vrouw die anorexia heeft, en ze sport heel erg veel. Haar man is op de hoogte van haar ziekte en heeft een affaire met een molligere meid, en terwijl ze 'de liefde bedrijven' voert hij haar cake enzo. Ook meen ik me nog te herinneren dat de man afknapt op z'n eigen vrouw omdat haar botten fel uitsteken en hierdoor de seks niet aangenaam meer is (dit kan je afleiden tijdens een scène waar ze vrijen in de film)
Meer weet ik echt niet meer van deze film.. En ik kan totaal niet meer op de titel komen!
Wie kan me helpen? Alvast bedankt.. En hopelijk zijn jullie iets aan de uitleg 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.